Rzeczywistość rozszerzona w marketingu

0
218

Marketing tworzy część naszego świata. Można rzec, że nas bombarduje często niezauważenie, ale odczuwalnie dla naszego umysłu. Co za tym idzie powstają coraz to nowe technologie, które jeszcze ulepszają zakres działania marketingu. Jedną z nich jest rzeczywistość rozszerzona.

Ale czym jest ta rzeczywistość rozszerzona w marketingu?

Na czym to polega? Jej głównym celem jest połączenie naszej codziennej rzeczywistości z tą niewidoczną to jest wirtualną. Specjaliści od spraw marketingu dostrzegli, że obecnie 80% przyswajanych informacji przez nasz umysłu to informacje wizualne. Co to oznacza? Wiedzę czerpiemy ze zdjęć, video czy obrazów. Prawdą jest również, że ta wiedza jest dużo łatwiej przez nas zapamiętywana. Rzeczywistość rozszerzona to jeszcze jeden krok naprzód. Przypominasz sobie grę Pokemon Go? Właśnie ona działała dzięki rzeczywistości rozszerzonej. Trzeba przyznać marketingowcy zacierali ręce, ponieważ o tej grze mówiło się na całym świecie!
Jakie w takim razie korzyści przynosi rozszerzona rzeczywistość? Wszechstronne. Jedną z nich jest możliwość naprawy i serwisowania różnych produktów online, niezależnie jakiej części świata by to dotyczyło. To pozwala na minimalizowanie kosztów. Kolejną sprawą jest możliwość zamiany materialnych informacji danego towaru na informację witalną w postaci chociażby filmu z dokładną instrukcją obsługi. Kolejną korzyścią jest fakt, że możesz zweryfikować produkt, kiedy jeszcze jest prototypem! To pomaga oszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze.

Najbogatsze firmy

Co ciekawe większość największych i najbogatszych firm inwestują w rozszerzoną rzeczywistość, Ma ona naprawdę solidne podstawy, prowadzące do dochodowego interesu.
Prędzej czy później rozszerzona rzeczywistość może wstąpić do wszystkich dziedzin naszego życia.Powoduje ona przywiązanie emocjonalne klienta do produktu, co jeszcze bardziej zlepia go z towarem.
Możemy sobie wyobrazić, że chcemy kupić samochód, idziemy do salonu samochodowego, a tam otrzymujemy okulary, w których widzimy asystenta, który wszystko wie o naszych potrzebach. Co nam się marzy ile jesteśmy w stanie zapłacić, czy być może zgodzilibyśmy się również na kredyt. Kiedy oglądasz kolejne auta widzisz kolejne ważne informacje o nich, aż odnajdujesz swój wymarzony. Tak oto może wyglądać najbliższa przyszłość. To nam daje rzeczywistość rozszerzona w marketingu.
Marketingowcy robią co mogą, by sprzedać produkty swojej firmy, naturalnie ważny jest tu również aspekt psychologiczny, by spowodować uczucie przywiązania w kliencie do produktu, zdecydowanie rzeczywistość rozszerzona to umożliwia!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here