Czym jest influencer marketing?

1
207

Influencer marketing stał się w ostatnich latach bardzo popularna formą reklamy produktów i usług w internecie. Influencer to osoba, która zgromadziła wokół siebie grono fanów. Może nim zostać każdy, kto poświęci temu odpowiednio dużo czasu i pracy. Wystarczy pomysł na kanał na YouTube lub można także działać na innych portalach społecznościowych.

Co to jest influencer marketing?

Influencer marketing to jeden z rodzajów marketingu internetowego. Polega na tym, że firma zleca reklamę influencerowi, który na swoim koncie w mediach społecznościowych poleca dany produkt lub usługę. Wszystko odbywa się na ustalonych wcześniej warunkach, a materiał jest sprawdzany przez zlecającego przed publikacją. Dzięki temu obie strony są zadowolone. W ostatnim czasie w Polsce rozwija się coraz więcej influencerów. Daje to dużą możliwość wyboru dla firm. Każdy internetowy twórca tworzy w innej tematyce, a dzięki temu mamy do czynienia z coraz większym zainteresowaniem firm, które chcą reklamować swoje produkty w sieci.

Plusem tego rodzaju marketingu jest jego duża skuteczność. Bardzo dużo młodych ludzi ogląda filmiki na YouTube, lub obserwuje poczynania swoich idoli w mediach społecznościowych. Fani zreguły zostają na dłużej, a gdy twórca poleci jakoś produkt to wiele osób w krótkim czasie go kupi. Dzieje się tak, ponieważ fani po kilku latach oglądania danego influencera ufają mu.

Influencer marketing ma wiele form

Te większe przedsiębiorstwa decydują się na stałą współpracę z wybranymi twórcami. Przykładowo płacą co miesiąc określoną kwotę, a influencer musi na kilku filmikach i zdjęciach pokazywać produkty danej firmy. Dzięki temu sprzedaż firmie jest większa przed dłuższy okres czasu. Dodatkowo twórca pokazując często produkty jest bardziej przekonujący, co przyciągnie więcej klientów. Mniejsze marki decydują się na jednorazowe współprace z twórcami, które także podnoszą sprzedaż produktów.

Ostatnim sposobem dla małych działalności są darmowe paczki dla influencerów. Firmy, które dopiero zaczynają działać na rynku często wysyłają paczki z produktami do infuencerów. Niektóre z nich wysyłają je co miesiąc. Takie upominki są darmowe, ale jeśli influencer polubi dany produkt to z pewnością powie o nim swoim fanom. Dzięki temu firma się rozwinie, a w przyszłości na pewno nawiąże współpracę z internetowym twórcą. Portale społecznościowe to świetne miejsce do reklamy dla fotografów. Wystarczy, że zaproponują darmowa sesję influencerowi, a ten z kolei udostępni zdjęcia na portalach społecznościowych. Dodatkowo napisze pod zdjęciem kto je zrobił, a dzięki temu fotograf zyska nowych klientów.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here