Jakie obecnie panują trendy w e-commerce?

0
27
trendy w e-commerce

Zakupy online stały się codziennością. Praktycznie wszystko można dostać dziś w sieci i nierzadko znacznie taniej niż w przypadku zakupów w sklepach stacjonarnych. Jeszcze kilkanaście lat temu niewyobrażalne wydawało się zakupić ubranie bez uprzedniego jego przymierzenia czy zakupu sprzętu elektronicznego z drugiego końca świata. Obecnie e-commerce odpowiedzialne jest za tworzenie dużej części PKB każdego kraju, gdzie ludzie mają dostęp do Internetu. Wiąże się to również z powstawaniem coraz większej konkurencji przy wirtualnych półkach sklepowych. Każda firma, która nie chce wypaść z obiegu, powinna bacznie śledzić aktualne trendy w e-commerce.

Pozyskiwanie klientów w internecie

Nie ulega wątpliwości, że w internecie walka o klienta wygląda zupełnie inaczej niż w przypadku tradycyjnej formy handlu. Trendy w e-commerce będą się zatem stanowczo różnić między tymi dwoma formami sprzedaży. Wydawać by się mogło, że nakłady ponoszone na promocję w sieci są mniejsze niż na promocję zakupów tradycyjnych, jednak nic bardziej mylnego. Tak samo jak w przypadku sklepu stacjonarnego, tak samo w sieci należy dbać o klienta i promować swoją markę.

Trendy w e-commerce, jakie trwają od kilku lat to przede wszystkim traktowanie klienta indywidualnie. Warto personalizować oferty wysyłane w newsletterach, pamiętać o dodatkowych rabatach na urodziny danego konsumenta. Wtedy czuje się on wyjątkowy i wyróżniony. To niezmienny trend, który, z wiadomych względów, zawsze będzie na topie.

Inne trendy w e-commerce związane są z promocją

Bardzo istotne, o ile nie najważniejsze stają się nowoczesne narzędzia digital marketingu i content marketingu. Nie ma znaczenia, gdzie nasz klient przebywa, warto co jakiś czas subtelnie mu o sobie przypomnieć. Nie chodzi oczywiście o to żeby codziennie bombardować go reklamami produktów które oglądał, ale nie wolno dać o sobie zapomnieć. Coraz więcej mówi się o konieczności szybszej realizacji przesyłek kurierskich. Coraz więcej firm oferuje również dostarczanie produktów do paczkomatów, co dla klientów jest często najbardziej wygodną formą dostawy. Trendy w e-commerce obejmują również dostawy w weekendy a także w dni powszednie ale o innych godzinach niż standardowo. Rzadko kiedy klient, który zamawia coś przez Internet przebywa w domu w godzinach pracy kurierów. Zazwyczaj między godzinami 8-16, konsumenci są po prostu w pracy. Dlatego coraz więcej firm podpisuje z przewoźnikami oraz kurierami specyficzne umowy, które umożliwiają niestandardowe rozwiązania w tej kwestii. Oczywiście trendy w e-commerce to również coraz powszechniejsza darmowa dostawa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here