Marketing w internecie – e-mail to dopiero początek

0
26
Segmentacja i personalizacja e-maili

W dzisiejszym wirtualnym świecie e-marketing zajmuje bardzo istotne miejsce. Oprócz życia towarzyskiego opartego na wszelkiego rodzaju mediach społecznościowych, internet to dzisiaj także, a może przede wszystkim ogromne targowisko. Jedną z jego dziedzin jest tzw e-mail marketing – forma marketingu bezpośredniego wykorzystująca pocztę elektroniczną jako narzędzie komunikacji. Forma ta pozwala dotrzeć do ogromnej, praktycznie nieograniczonej bazy potencjalnych klientów.

Dopasowanie oferty

Aby dopasować dla nich właściwą ofertę, należy przeanalizować wszystkie możliwe parametry osób bądź organizacji stojących za adresami poczty email. Trafienie do odpowiedniego odbiorcy będzie możliwe dzięki pogrupowaniu posiadanej bazy w kontekście niezbędnych z punktu wodzenia naszych potrzeb parametrów. Segmentacja i personalizacja e-maili to metody pozwalające uzyskać lepsze efekty w dotarciu do docelowej grupy klientów. Dokonując segmentacji dzielimy bazę adresów na mniejsze grupy charakteryzujące się pewnymi wspólnymi cechami, dzięki czemu możemy lepiej personalizować wysyłane informacje. Personalizacja z kolei, to nadanie wiadomości takich cech, aby odbiorca miał wrażenie, że nadawca pisał specjalnie do niego. Sztandarowym przykładem personalizacji jest zwrócenie się do adresata wiadomości po imieniu.

Wykorzystanie daty urodzenia

Innym przykładem może być wykorzystanie daty urodzenia i wysłanie życzeń z wyjątkową ofertą związaną z obchodzonymi urodzinami. Wszystko to sprawia, że odbiorca otrzymujący odpowiednio sprofilowaną wiadomość, rzadziej niż w pozostałych przypadkach traktuje ją jak śmiecia, natomiast relatywnie często uzna za wartościową, przeczyta
a czasami nawet prześle dalej. Biorąc pod uwagę iż praktycznie każdy użytkownik internetu posiada adres internetowy a co istotne sprawdza go praktycznie codziennie, ten kanał komunikacji dla autorów kampanii marketingowych jest niezwykle urodzajnym polem. Segmentacja i personalizacja e-maili pozwala nadawcom wyróżnić się z tzw. ogólnego spamu i trafić w punkt jeśli chodzi o oczekiwania odbiorców. Kampanie realizowane z wykorzystaniem omawianych metod są skuteczniejsze
i zdecydowanie mocniej pobudzają potencjał inwestycyjny adresatów. Oczywiście baza adresowa, która jest właściwie posegregowana jest bazą znacznie bardziej wartościową niż zbiór bezimienny. Jej przygotowanie opiera się na właściwej technice pozyskiwania niezbędnych danych np. podczas zapisów do newsletterów. Jednak wysiłek włożony w tak opracowane zbiory kontaktów procentuje pozwalając na skuteczną interakcja z odbiorcą. Segmentacja i personalizacja e-maili to droga do treści dopasowanych do odbiorcy, któremu warto dostarczać przydatne i wyselekcjonowane informacje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here