Kilka porad przy tworzeniu strategii dla firmowego bloga

0
39

Bardzo wiele firm, które istnieją obecnie w Internecie stawia na rozwój różnych działów, które mieszczą się na ich stronach www. O ile natomiast jeszcze kilkanaście lat temu stawiano przed nimi tylko jeden cel, którym była sprzedaż o tyle dziś sytuacja ta uległa diametralnej zmianie. Nie sposób bowiem nie zauważyć tego, że coraz większa ilość wszelakich serwisów firmowych zaczyna spełniać również pewnego rodzaju funkcję poradnikową. Bierze się to rzecz jasna z tego, że sama społeczność sieci dość mocno się zmieniła.

Poszukiwanie informacji

Obecnie użytkownicy Internetu udają się do niego nie tylko po to, aby zrobić tanio zakupy, lecz również w poszukiwaniu wiedzy i pożytecznych informacji. Dlatego też wychodząc na przeciw tym potrzebom, przedsiębiorstwa bardzo mocno zaczęły stawiać na rozwój chociażby firmowych blogów. Jak pokazują z resztą liczne badania marketingowe, które są prowadzone w tym właśnie obszarze wdrożenie na stronie takiej swoistej sekcji poradnikowej potrafi podnosić ilość wejść nawet o kilkaset procent! Aby jednak uzyskać w swoich mediach tak imponujący wynik będzie nam potrzebna strategia dla firmowego bloga. Chociaż być może wielu osobom nie zorientowanym w temacie może się to wydawać nieco dziwne to jednak należy jasno stwierdzić, że firmowy blog to bardzo ważny projekt do którego musimy podejść z najwyższym poziomem staranności i zaangażowania.

No dobrze, ale od czego powinniśmy właściwie zacząć?

Otóż, gdy chcemy by nasza strategia dla firmowego bloga prezentowała się profesjonalnie i co najważniejsze była skuteczna to przede wszystkim postarajmy się dobrze poznać potrzeby naszych odbiorców. To właśnie doskonała znajomość grupy docelowej do której zamierzamy trafić wydaje się być tu kluczem do sukces. Nikomu z nas nie chodzi przecież by tworzyć firmowe wpisy, których w konsekwencji nikt nie zauważy i nie przeczyta. Pierwszym punktem więc w pisaniu strategii prowadzenia firmowego bloga powinno być rozeznanie grupy odbiorców. Drugim krokiem w tego rodzaju projekcie jest jak najdokładniejsze rozplanowanie struktury takiego działu. Blog firmowy może bowiem przyjąć zarówno formę poradnikową jak też również informacyjną. Możemy go również prowadzić w formie wideo lub też samego tekstu. Opcji tutaj jest na prawdę mnóstwo więc to na jaką formę my się zdecydujemy będzie zależne właściwie wyłącznie od naszych preferencji oraz możliwości. Pamiętajmy jednak, że tworzenie treści wideo jest z reguły dużo bardziej czasochłonne, niż tych tekstowych. Gdy więc dysponujemy stosunkowo niewielką ilością czasu lepszym wyborem wydaje się pozostanie przy tradycyjnym tekście..

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here