Strona główna
Lifestyle
Tutaj jesteś

Włatcy móch – fenomen, czy krótkotrwały sukces?

Lifestyle Data publikacji - 10 grudnia 2019 Autor - Redakcja mojemedia.pl


W 2006 roku serial włatcy móch wszedł na antenę stacji TV4 i chyba nikt się nie spodziewał, że w tak krótkim czasie ta animacja osiągnie ogromny sukces. Głównymi bohaterami serialu jest grupa czterech chłopców, uczniów klasy II „b” szkoły podstawowej, a sam tytuł nawiązaniem do powieści „Władca much” angielskiego pisarza Williama Goldinga, laureata nagrody Nobla. Tytuł serialu nie bez powodu zawiera rażące błędy ortograficzne, ponieważ sama fabuła oparta jest na łamaniu świata zasad wymyślonych przez dorosłych.

Bohaterowie:

Czterej chłopcy: Czesio, Maślana, Konieczko i Anusiak to mentalni dorośli jednak problemy, z jakimi się borykają pochodzą ze świata dziecięcego. Największą „gwiazdą” serialu jest jednak Czesio. W bardzo krótkim czasie ten niezbyt mądry drugoklasista mieszkający na cmentarzu i trudniący się łapaniem much, stał się bohaterem szkolnych korytarzy. Niemal wszyscy w tamtym czasie znali i naśladowali jego głos oraz przywoływali jego cytaty z najnowszych odcinków, a jego wizerunek widniał na okładkach zeszytów.

Niestety w zamyśle serial miał być skierowany do dorosłej publiczności, ale to właśnie nastolatkowie rozsławili dzieło i pokochali nowych idoli, dalekich od doskonałości i zdecydowanie niegodnych naśladowania. Dlaczego? Ponieważ serial jest pełen wulgaryzmów, drastycznych scen i chociaż do emisji w TV został ocenzurowany, to jednak w sieci animacja cieszyła się większą popularnością. Podczas gdy na antenie TV4, a później MTV Polska, w szczycie popularności serial cieszył się milionową oglądalnością, najlepsze odcinki w internecie miały nawet 65 milionów wyświetleń.

Kontrowersyjny serial

Włatcy móch mieli tyle samo zwolenników co i przeciwników, ze względu na swoją kontrowersyjność serial wzbudzał ogromne emocje zarówno pozytywne, jak i negatywne. Najczęstszą krytyką jaka się pojawiała to porównywanie do South Parku, jako nieudanej kopii. Tym zarzutom ostro sprzeciwiali się twórcy, twierdząc że pomysł i scenariusz są całkowicie oryginalne. Serial doczekał się nawet pełnometrażowej wersji filmowej „Ćmoki, Czopki i Mondzioły” oraz komiksów, a na targach filmowych w Cannes zostali kupieni przez telewizje Niemiecką, Angielską i Meksykańską.

Z czasem serial tracił na oglądalności i w 2011 roku już mało kto wspominał serialowego Czesia na szkolnych korytarzach, dlatego zdecydowano o zakończeniu emisji serialu. Moda na Czesia była wszechobecna jednak fenomen nie trwał długo, a ponieważ zakończenie emisji przebiegło bez echa, włatcy móch nie doczekali się następcy, a sami twórcy również nie zdecydowali się na stworzenie alternatywy.

Merchant Cash Advance

Redakcja mojemedia.pl

Redaktorzy mojemedia.pl to zespół pasjonatów mediów, którzy z zaangażowaniem tworzą treści na temat mediów społecznościowych, biznesu, marketingu i lifestyle. Naszym celem jest dostarczanie wartościowych, rzetelnych i inspirujących artykułów, które odpowiadają na potrzeby naszych czytelników i pomagają im lepiej zrozumieć dynamicznie zmieniający się świat mediów.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?