Narzędzia do tworzenia infografik

0
40

Żyjemy w dobie internetu oraz ciągłego i stałego dostępu do tego medium z dosłownie każdego urządzenia, w każdym miejscu świata i o dosłownie każdej porze.

Dlatego właśnie tak ważne jest żeby firma, którą prowadzimy komunikowała się z naszymi klientami również właśnie poprzez internet i wszystkie możliwe kanały komunikacyjne dostępne w internecie.

O jakie kanały chodzi?

Przede wszystkim o social media. Mowa tutaj między innymi o takich portalach jak Facebook, Instagram oraz Twitter.

Jeżeli chodzi o Facebook, to głównym narzędziem, które będziemy wykorzystywać do kontaktowania się z naszymi klientami będzie nasz fanpage. Dzięki codziennemu, aktywnemu i przemyślanemu prowadzeniu fanpage’a naszej firmy możemy nie tylko szybciej i łatwiej komunikować się z naszymi klientami, ale również promować naszą markę i nasze usługi wśród znajomych naszych klientów, a także wśród osób, które nigdy nie słyszały o naszej marce, ale szukają produktów i usług zbliżonych do tych, które oferuje nasza firma. Istnieje wiele firm na świecie i również w Polsce, które zajmują się stricte prowadzeniem social mediów mniejszych i większych marek na Facebooku. Badania pokazują, że wzrosty sprzedaży firm, które są bardzo obecne na Facebooku mogą wynosić nawet kilkanaście procent w skali roku.

Innym portalem na którym nasza marka powinna być obecna jest Twitter

Dzięki swojej specyfice publikacji wpisów (muszą mieć nie więcej niż 255 wiadomości) Twitter nadaje się idealnie do szybkiej i niezobowiązującej komunikacji z naszym klientem, do zapowiadania nowych produktów naszej firmy, a także do zapowiadania spotkań i meetingów naszej marki. Twitter jest też dobrym narzędziem do szybkiego reagowania kryzysowego kiedy stanie się coś na co będziemy musieli odpowiedzieć w imieniu całej naszej firmy.

Instagram to z kolei bardzo specyficzny portal społecznościowy, który nadaje się tylko dla niektórych typów marek. Szczególnie dobrze sprawdza się dla firm związanych z kosmetykami, zdrowym odżywianiem, ubraniami oraz fitnessem. Jest tak dlatego, że komunikacja na Instagramie przebiega prawie wyłącznie za pomocą zdjęć i filmów.

Bardzo ważnym elementem komunikacji z klientem są również infografiki. Pozwalają one w prosty i przystępny sposób przekazywać naszym klientom dane statystyczne dotyczące na przykład sprzedaży naszych produktów. Do tworzenia takich infografik będą potrzebne nam odpowiednia narzędzia do tworzenia infografik. Najlepiej sprawdzają się do tego takie programy jak Photoshop, a także różnego rodzaju narzędzia online, np. takie jak Canva.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here